SEÇ-G
BPET
müşteri memnuniyeti odaklı kaliteli ürün ve hizmet sunma çalışmaları
yürüten; zaman, iş gücü ve diğer kaynakların daha etkin kullanımını,
sistem ve iş süreçlerinin sürekli iyileştirilmesini hedeflemektedir.
Diğer taraftan çevre ve insan sağlığını korumaya yönelik gerekli
tedbirlerin alınması, çalışanlarının sağlık ve güvenlik risklerinin
azaltılması, motivasyon ve memnuniyetinin arttırılması yönünde yaptığı
çalışmalar ile kalite bir anlayışı sahip olduğunu ortaya koymuştur.
Tank Temizliği
Yakıt
tankları içerisinde atıl vaziyette bulunan tortular; tankların
çürümesine, zehirli gaz çıkarmasına, yakıt tüketiminin artmasına,
yakıtın özelliğini kaybetmesine, sıcak su devir daim sempantinleri
üzerinde katmanlaşarak tankın içine ısıyı vermemesi nedeniyle ısı
kaybına, devamlı olarak yakıt tankının tam kapasite ile dolmamasına,
cihazların sık sık tıkanarak arızalanmasına sebebiyet vermektedir.
Firmamız tarafından kalite kontrol araçlarına entegre edilen tank
temizleme cihazları, yakıt tankı içindeki atıl tortuların temizlenmesi,
tankın tam kapasite ile kullanılmasını, tankın çürümesinin önlenmesini,
ısı derece seviyesinin yükselmemesini, yakıt tüketiminde tasarruf
sağlanmasını, cihaz arızalarının azalmasını, zehirli gazlarının ortamdan
uzaklaştırılmasını sağlayacaktır. Yakıt tanklarının temizlenmesi;
eğitimli ve uzman personel tarafından, gerekli tüm emniyet tedbirleri
alınarak yakıt tankının içinde kalan tortu diyaframlı pompa ile dipten
çekilir. Bu çekilen tortu (kirli yakıt); istasyon sahibine imha edilmek
suretiyle verilir.
Nefeslikler
Akaryakıt ürünleri -50
C°'ye kadar buharlaşabilmektedir. Yer altına gömülü vaziyette bulunan
akaryakıt tanklarının içinde de buharlaşmadan kaynaklanan gaz birikimi
her zaman olacağı için bu biriken yakıt buharının sıkışıp tehlike
arzetmemesi ancak tanktan çıkacak havalandırma hattı ile
gerçekleşebilir. Bu hattan tanka gerek yeni yakıt ikmalı sırasında
gerekse mevcut tankın boş hacminden fazla yer tutan akaryakıt buharının
tahliyesi sağlanır. Akaryakıt istasyonlarında yangın çıkma riskine göre
bölgelere ayrılır. Tehlikeli bölgeler, patlama ihtimallerine göre 3
gruba ayrılır. Patlayıcı gaz-hava karışımının devamlı surette veya uzun
süre mevcut olduğu boru ve kap içleri gibi bölgeler 0. Bölge, patlayıcı
gaz-hava karışımının normal çalışma sırasında oluşma ihtimalinin olduğu
dolum borusu civarı ve armatürler gibi bölgeler 1. Bölge, patlayıcı
gaz-hava karışımının normal çalışma sırasında oluşma ihtimalinin
olmadığı ve fakat olması halinde yalnız kısa bir süre için mevcut
olduğu,tankların yakın çevresi gibi bölgeler 2. Bölge olarak
gruplandırılmaktadır. Nefeslikler bölge 0'da yer alıp, her daim bu
bölgede akaryakıt buharı yer alabilir. Nefeslikler TS12820'ye uygun
olmalıdırlar.
Paratoner
Paratoner, yıldırımsavar veya
şimşekçeker, havadaki elektrik yükünü toprağa aktarmayı amaçlayan
araçtır. İki bulutun sürtüşmesi, çarpışması veya kendi aralarında
elektron boşalması yapmaları sonucu oluşan şiddetli ışık görüntüsüne
şimşek denir. Şimşeklerin yıldırıma dönüşebilmesi için bulutların
yeryüzüne yakın birşekilde paralel olarak durup, elektron alışverişi
yapması gerekir. Bu olaydan sonra elektronların izlediği yol şiddetli
bir ateş topuna dönüşür ve yıldırım oluşur. Yıldırımdan korunmak için
binaların ve evlerin gök yüzüne yakın olan yerlerine paratoner adı
verilen aletler konulur. Bu aletler kısaca toprağa bağlanmış birer demir
çubuktur. Topraklama sayesinde demir iletkene gelen yıldırım etkisiz
hale getirilir. Akaryakıt istasyonlarında Paratonerler Bölge 0 denilen,
akaryakıt buharının bulunması en yüksek alanlarından uzakta
kurulmalıdırlar.
Tanker Topraklama
Akaryakıt
istasyonuna gelen tankerler dolum işlemine başlamadan önce statik yükten
arındırılmalı, doldurma ve boşaltma esnasında tank ile tanker arasında
statik elektrik yükü dengesini sağlayacak bağlantı yapılmalı ve tanker
topraklanmalıdır. (TS 12820 ÖSG-2007/09 Madde:4.12.2) Statik elektrikten
arındırılmayan dolum işlemi alev alıp, patlamaya sebebiyet verebilir.